• Favorilere Ekle
Ters Tahta ve Başlangıç Konumu

Satranç tahtası ters yerleştirilmiş olarak oyuna başlanırsa ulaşılan konumun doğru bir tahtaya aktarılarak oyuna devam edileceği kuralda yazar. Yazar da, ‘oyuna devam edileceği’ yazıldığı için böyle mi uygulanmalıdır acaba?

Öncelik tahtanın doğru yerleştirilmiş olması mıdır yoksa başlangıç konumu mu?

Oyuna başlandığında ‘vezir taşlarının kendi renginde durmaları’ mı esas alınacaktır, başlangıç konumu mu?

Benzer sorular çoğaltılabilir, ancak kafa karıştırmadan bu kadar yeter sanırız. Örnek olay senaryosunda bu durum işlendi. Başlangıç konumuna yeni bir tanım getirmeden kuralın çizdiği yol anlatıldı.

Doğru tahta, doğru dizilmiş taşlardan önce düşünülmelidir. Başlangıç konumu doğru tahtadan devamı…

  
832 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın